Energie verkoop via Budget callcenter

Wie herkent het niet. De telefoon gaat en voor je het weet zit je in gesprek met een ontzettend gezellige en vriendelijke persoon. Maar deze persoon die ken je niet. Nooit ontmoet zelfs. Dat is in het kort hoe telefonische verkoop werkt, zo snel mogelijk een band proberen te creëren.

Tot dat je aangeeft geen interesse te hebben. De regels voor telefonische verkoop zijn duidelijk; als er geen interesse is, dan accepteer je dat als verkoper. Bij het callcenter van Budget Energie kennen ze deze regel niet. Daar wordt de verkoper boos en gaat dreigen. Het is al niet juist dat de verkoper aangeeft te bellen namens de huidige leverancier, maar om vervolgens te blijven pushen en uiteindelijk zelfs aangeeft dat je al hebt toegezegd en dus een flinke boete gaat krijgen als je niet akkoord gaat, dat is absoluut schandalig.

Dus Budget Energie, wat gaan jullie doen als verantwoordelijk energiebedrijf? Waarschijnlijk niets?

Heb jij ook ervaringen als bovenstaande? Geef dit dan door via de ACM Consuwijzer. Wanneer er meerdere meldingen van dezelfde organisatie binnenkomen, dan zal de ACM actie ondernemen. Met boetes als gevolg wanneer organisaties hardnekkig zijn in het oplossen van de situatie.

Comments on this entry are closed.