Gedupeerden van Bymetis.nl en Xpendy.com kunnen zich nu melden

We hebben het er al veel te vaak over gehad. Duistere figuren die zich verstoppen en de buitenwereld laten geloven dat ze fantastische ondernemers zijn, maar ondertussen hebben we het over een stelletje trieste figuren die over de rug van onoplettende consumenten met misleiding geld verdienen. En juridisch staan ze misschien niet zo zwak en we moeten toegeven; Google en Bing lijken er geen enkele moeite mee te hebben dat ze via hun advertenties consumenten naar deze misleiding leiden, maar genoeg is genoeg. Want het feit dat Xpendy en Bymetis flinke bedragen in rekening brengen bij gebruikers en er niet voor schromen om snel te dreigen met incasso- en andere aanvullende kosten als er niet snel wordt betaald, dat is nog niet alles…

Inmiddels hebben wij nogal wat gebruikers en organisaties gesproken die flink wat te klagen hebben over de topondernemers Joris Toonders (Xpendy.com) en Yves Deen, Jesse Verduijn en Wouter Paalman van Bymetis (voorheen Rocketmen, opzeggenbij.nl, baloose.com en opzeggers.com). Want ook al vinden deze serial entrepreneurs dat 30 Euro pas achteraf in rekening gebracht hoeft te worden, zodat mensen zich niet bewust zijn van de kosten; hun service is ook nog eens dramatisch slecht. Ze hanteren beiden een simpele template waarmee erg veel abonnementen helemaal niet opgezegd kunnen worden. Zo hebben we verzekeraars gesproken die aangeven allerlei brieven te ontvangen die ze niet kunnen verwerken, maar aangezien Bymetis en Xpendy niet melden dat de brieven van hen afkomstig zijn, komen deze brieven in een niemandsland terecht en worden deze niet verwerkt. Hetzelfde verhaal bij allerlei andere organisaties en van gebruikers; wel 30 Euro betaalt, maar geen opzegging gedaan. En dat is het punt waarop we moeten zeggen; genoeg is genoeg.

Waar de ACM aangegeven schijnt te hebben dat Bymetis nu aan alle verplichtingen voldoet (althans, volgens Bymetis) en organisaties als de Consumentenbond zich beperken tot een flinterdun artikeltje waarin ze consumenten adviseren rechtstreeks bij organisaties op te zeggen (was het maar zo makkelijk Consumentenbond!), zullen wij gedupeerden bijstaan met advies. Dit geldt voor zowel organisaties als consumenten.

Dus wil jij weten welke rechten je hebt en wat je kunt doen tegen dit soort praktijken? Meld je dan aan via deze link!

Comments on this entry are closed.