Ok ok, de titel lijkt wat kort door de bocht, maar wel met reden. Over het algemeen denken wij dat het review systeem van Trustpilot best goed werkt, maar met alle misleiders in de opzegmarkt, daar neemt Trustpilot het niet zo nauw mee.
Nu hebben de docenten digitale geletterdheid van Bymetis.nl wel een sterke strategie, althans mits je het weet te waarderen wanneer mensen worden misleid en bedreigd met incasso’s. Maar Trustpilot bespelen ze toch ook wel weer gewiekst; als er teveel negatieve reviews binnenkomen (en dat gebeurt continu), dan benaderen ze de review gevers met het aanbod dat ze niet hoeven te betalen als ze de review aanpassen naar een goede review. Dat is natuurlijk totaal niet het idee achter een review systeem, maar Trustpilot neemt het niet zo nauw met de juistheid van de reviews op haar eigen platform (zoals we al meerdere keren hebben bericht, zonder resultaat).
De docenten achter bymetis.nl worden in reviews nogal vaak als oplichters neergezet. Wij hebben daar niets aan toe te voegen. Maar wat blijkt? Er zijn meerdere Bymetis accounts op Trustpilot…. En het lijkt erop dat ze geen tijd hebben om alle negatieve reviews van de verschillende accounts te benaderen… En dan zie je toch wel een verschil in waardering:
Voor alle duidelijkheid; dit is dus de review score die wordt behaald zonder reviews te ‘kopen’. Wanneer je mensen die in de val zijn getrapt probeert over te halen om de review aan te passen, dan weet je de score toch nog wel wat op te poetsen:
Zo zie je maar weer, Trustpilot biedt alle ruimte om de review score te verbeteren. Niet op de manier waarop reviews bedoeld zijn, maar Trustpilot staat het toe. Dus hierbij een tip voor alle e-commerce websites van Nederland; misleid gerust klanten en als er klachten komen, dan benader je hiervan een deel om de review score weer te verbeteren. Prima modelletje. De leerlingen van de docenten zullen hier later vast en zeker veel aan gaan hebben!
Comments on this entry are closed.