Vandaag een makkelijke les van De Codeerschool. Als je een hele slechte service biedt en mensen probeert te misleiden door niet vooraf te laten betalen (wat het aantal gedupeerden met zo’n 100% zou terugbrengen) maar achteraf een factuur te sturen, dan ontvang je nogal wat slechte reviews. Vrij logisch tot zover.
Nu hebben Yves, Jesse en Wouter daar wel een aardige aanpak voor gevonden.
Op Google verwijder je simpelweg je profiel (nadat het inkopen van nep reviews onvoldoende oplevert), dan verdwijnen ook direct alle zeer negatieve reviews. Makkelijk zat.
Op Trustpilot is het vervolgens zeer eenvoudig om de review score te manipuleren. We hebben al meerdere keren gemeld dat Trustpilot de drie wereldverbeteraars geen strobreed in de weg legt. De les is als volgt:
- Vraag een review voordat je de factuur stuurt, dus direct na ‘aankoop’. Bymetis houdt ook nog een wortel voor; maak kans op een tegoedbon van 50 Euro wanneer je een review geeft. Zo zijn gebruikers ook nog meer geneigd om een positieve review te geven, want iedereen begrijpt dat een tegoedbon niet ontvangen gaat worden wanneer je een negatieve review geeft. Wij hebben wel een vrij goed beeld over het aantal tegoedbonnen dat tot nu toe zijn weg gegeven door Bymetis…
- Bymetis krijgt uiteraard nog steeds heel veel negatieve reviews. Wat moet daar mee gebeuren? We hebben van zeer veel gedupeerden te horen gekregen dat het te betalen bedrag kon worden geschrapt, maar dan moest wel even de review worden aangepast. En dat hebben veel gebruikers ook gedaan. Zo wordt de score nog wat verbeterd.
- Het nieuwste trucje van de Daltons mag er ook weer wezen; ze rapporteren echte reviews als reviews waar geen koop heeft plaatsgevonden. Ook best wel slim, zeker als je bedenkt dat binnen het ‘content integrity team’ van Trustpilot nog nooit iemand iets heeft opgemerkt van de malversaties van Bymetis. De review gever krijgt vervolgens een mail van Trustpilot waarin wordt aangegeven dat er snel aanvullende informatie moet worden verstrekt door de gebruiker, anders wordt de review niet meer geactiveerd. Bizarre aanpak, maar bij Trustpilot kunnen dit soort geintjes gewoon.
Ben je benieuwd naar echte klantervaringen van Bymetis gebruikers. Die vind je hier. En het resultaat is schrikbarend; 90% van de reviews is een 1-ster review. De review score is een 1,4… En het woord dat het meest wordt gebruikt in de reviews? Dat zijn er een paar: ‘oplichting’ en ‘oplichters’.
Comments on this entry are closed.