Goed voorbeeld doet goed volgen

We zijn even op een sabbatical gegaan om bij te komen van alle negatieve karma van Yves, Jesse en Wouter van Bymetis.nl. Maar waar deze meester misleiders met Lemon Lab druk bezig zijn om hun website lemonlabs.nl online te krijgen met al hun dubieuze concepten, daar verschijnen anderen om ook een graantje mee te pikken van de winstgevendheid van misleiden; abbostop.nl.

Waar Yves, Jesse en Wouter al een grote groep nietsvermoedende consumenten heeft uitgeperst, daar haakt Abbostop.nl op aan. Maar Abbostop heeft nog niet de ‘Trustpilot’ truc uitgehaald met reviews. Bymetis.nl vraagt – tegen het beleid in van Trustpilot – haar gebruikers direct na het versturen van de opzegging (als nog niet duidelijk is dat ze je daarna gaan bestoken met enorme facturen en dreigementen van hun eigen incassobureau) om een review met de mogelijkheid van het winnen van een tegoedbon van 50 Euro (en ja, dat levert goede reviews op, omdat mensen graag iets willen winnen en ze natuurlijk geen slechte review gaan geven, want dan weet je helemaal zeker dat je nooit iets zult winnen).

Anyway, de reviews van Abbostop.nl geven in dit geval wel het juiste sentiment weer van de gebruikers.

En de berichten van gebruikers volgen dezelfde lijn als de berichten die Bymetis.nl ontvangt; oplichters en oplichting zijn ook hier de meest gebruikte woorden.

Abbostop.nl is van Single Click Solutions BV uit Rotterdam. En ook hier geldt uiteraard weer hetzelfde als bij Yves Deen, Jesse Verduijn en Wouter Martijn (a.k.a. Wouter Paalman). Niets over abbostop te vinden op LinkedIn, geen personen die trots melden dat ze een prachtig concept in de markt zetten waar gebruikers zo blij mee zijn. Maar hey, als het maar geld oplevert toch?

Helaas geldt ook voor Abbostop.nl dat Google en ACM niets kunnen of willen doen tegen deze praktijken. En dat levert elke dag weer nieuwe gedupeerden op. Wij wachten op het karma moment van deze ‘ondernemers’.

Comments on this entry are closed.