Les 4 uit De Codeerschool manual – dreigen, dreigen, dreigen!

Om gek van te worden zo druk als we zijn met Yves, Jesse en Wouter. Maar we zullen blijven posten over deze 3 boefjes. Zo ook nu. Zoals we al eerder hebben gemeld; als je nog meer geld afhandig wilt maken van de gedupeerde gebruikers van jouw slechte en onduidelijke dienstverlening, dan is het verstandig om zelf een incassobureau te starten. Zo ook hier. Kinderen van de lagere school die les krijgen van Yves en Jesse opgelet, zo werken jullie leraren hard om flink geld te verdienen over de rug van gedupeerde consumenten die helemaal geen gebruik zouden maken van de diensten van Bymetis als zij duidelijker de prijs zou communiceren. O ja, en naast de prijs nog een klein detail; veel opzeggingen komen niet aan en veel opzeggingen die aankomen bevatten niet de correcte informatie om op te zeggen. Maar goed, dat is al zo vaak herhaald dat het een beetje slaapverwekkend wordt misschien.

Nu de nieuwe activiteit van de 3 Daltons; ze zijn gestart met gerechtsbode.nl. Dus de ‘vorderingen’ van Bymetis geeft Bymetis nu uit handen aan gerechtsbode.nl, waarvan de 3 Daltons ook weer eigenaar zijn. Waarom? Om nog maar eens met dreigende taal te proberen om gedupeerden (nog meer) geld afhandig te maken. Dat doen zij met een brief die ver over de grens van normen en waarden gaat, maar ook dat is weer niet nieuw. Dreigen met mogelijke gevolgen die er helemaal niet zijn. Maar als je de brief leest en je weet niet dat dit gewoon dezelfde leraren digitale geletterdheid op lagere scholen zijn, dan zou je kunnen denken dat er een andere – legitieme – organisatie bij betrokken wordt. Ook de naam is goed gekozen, gerechtsbode. Deze 3 jongens hebben helemaal, maar dan ook helemaal niets met welk kantongerecht dan ook te maken.

En de dreigende taal, die ziet er als volgt uit.

 

Verdere uitleg lijkt niet nodig hier. De gekozen toon in het bericht is schaamteloos en dreigend en zal gedupeerden nog meer stress bezorgen. Wordt er beslag gelegd op mijn salaris, of op mijn huis? Zeer dreigende insinuerende taal, die helemaal niet van toepassing is op de situatie.

Nog even op een rijtje welke organisaties deze activiteiten geen halt toe roepen:

  • Google – via advertenties van Google worden nietsvermoedende consumenten afgeleverd bij de misleidende dienstverlening van Yves, Jesse en Wouter. En ja, deze mannen hebben veel over voor een bezoeker, want de inkomsten zijn flink. Google kan dit zeer snel verhelpen, maar doet dit helaas niet.
  • Mollie – de Payment Service Provider die Bymetis en Gerechtsbode gebruiken. Opnieuw heel eenvoudig voor Mollie om dienstverlening op te zeggen. Maar inkomsten zijn ook voor Mollie belangrijker dan de ellende die consumenten ervaren bij de diensten van Bymetis en Gerechtsbode.
  • Bunq – de bank waar Gerechtsbode gebruik van maakt. Onvoorstelbaar dat een bank zich daar voor leent.
  • ACM – van Autoriteit Consument & Markt, zoals de naam aangeeft, komt niets terecht. Af en toe een berichtje sturen, maar geen actie.

 

Comments on this entry are closed.