En toch weer terug naar Rocketmen BV / Metis BV

Na weer een gedupeerde gesproken te hebben en na geconstateerd te hebben dat Trustpilot er werkelijk niets om geeft of reviews correct zijn of niet, is het de hoogste tijd om weer eens wat frustratie van ons af te schrijven over Metis BV en de mannen Yves D., Jesse V. en Wouter P.

Zoals we eerder al hebben gemeld; nadat de mannen de activiteiten van Rocketmen BV hebben overgeheveld naar Metis BV hebben ze tevens besloten om hun business minder misleidend te maken; ook al is natuurlijk ‘best practice’ om bezoekers direct te laten betalen voordat de service wordt verleend, zodat daar nooit misverstanden over kunnen bestaan, daar beginnen ze niet aan bij Metis. Zij blijven er de voorkeur aan geven om bezoekers die niet goed lezen, in hun betaalval te lokken.

Maar wie zijn wij om ons daar als enige organisatie in Nederland druk om te maken, nietwaar? De overheid vindt het blijkbaar allemaal prima en organisaties als de Consumentenbond kiezen ervoor om de hele branche over één kam te scheren en de consument weer terug te jagen in het doolhof dat organisaties nogal eens willen inrichten om opzeggingen te voorkomen. Vervolgens vinden partijen als Google en Microsoft advertising het geen probleem om bezoekers af te leveren bij misleidende praktijken en daar sta je dan; Metis mag gewoon weer adverteren, kan alle super negatieve reviews over oplichtingspraktijken achter zich laten en de negativiteit van organisaties als de Consumentenbond richt zich op hun oude activiteiten en op hun concurrentie. We hebben hier dus niet te maken met een verliezer die door de markt wordt gecorrigeerd. Nee, we hebben te maken met een ‘winnaar’ die niets geeft om persoonlijke ellende van de consumenten die zij benadelen en daarnaast maximaal gebruik maken van de onwil, de onkunde of de onmacht van organisaties die hier iets aan zouden kunnen doen.

Nu hebben de mannen weer een nieuwe truc toegevoegd aan hun lesmateriaal over digitale geletterdheid; gebruikers van hun dienst die zich hebben vergist, die hoeven het verschuldigde bedrag niet te betalen. Maar dan wordt wel om een positieve review gevraagd op Trustpilot…. Chapeau voor deze drie meesterbreinen; ze maken maximaal gebruik van de onmacht en onkunde van Trustpilot. En nu – resumerend – kunnen we dus concluderen dat ‘opeens’ Yves D., Jesse V. en Wouter P. met hun activiteit bymetis.nl een score van 4.7 uit 5 hebben, oftewel een score ‘uitstekend’. Hoe zouden alle gedupeerden van deze 3 heren hier tegenaan kijken?

Wij denken dat ze zelfs op hun codeerschool nog nooit zulke progressie hebben gezien bij hun eigen leerlingen; in slechts een paar maanden tijd van een 2 uit 5 (met reviews waarin bijna standaard het woord oplichting wordt gebruikt) naar een 4.7 uit 5. Dankzij Trustpilot kunnen de mannen nu goede sier maken met hun fantastische dienstverlening. Het is een kwestie van tijd denken wij tot zij een samenwerking met de Consumentenbond aan zullen kondigen…

 

Comments on this entry are closed.