Uw prepaid tegoed is 54 Euro negatief…

Iedereen met een prepaid mobiele abonnement weet, als ik te weinig tegoed heb, dan kan ik niet meer bellen, sms-en of Internetten. Hoe anders is dat bij Simyo. Wanneer je daar een prepaid simkaart abonnement hebt, dan hoef je helemaal niet bang te zijn dat je niet meer kunt Internetten.

Een Simyo klant die dacht een Wifi verbinding te hebben op Rotterdam Airport, dacht leuk wat foto’s van het aanstaande vertrek naar Nice te plaatsen op Facebook. Leuk voor het thuisfront. Helaas bleek er geen sprake te zijn van een Wifi verbinding, maar gelukkig stond Internet via het Simyo netwerk aan. Die 64 MB waren dan ook zo verstuurd. Alleen jammer dat dit voor een bedrag van 1 Euro per MB was….

prepaid-simkaart-simyo

 

Het tegoed van 14 Euro voor het prepaid abonnement veranderde zo in een negatief saldo van 54 Euro. Kan dit eigenlijk wel met een prepaid abonnement? Er zijn blijkbaar meer Simyo klanten die hiermee te maken hebben gehad. Zo is dit onderwerp al ter sprake gekomen bij het programma Radar.

Ook op het forum van Simyo meerdere berichten hierover.

Tja, een prepaid kaart is in onze ogen vrij simpel. Je betaalt vooraf (zeg maar prepaid) en als je saldo op is, dan moet je dit weer aanvullen voordat je weer gebruik kan maken van de diensten van Simyo. Een prepaid kaart is dus ideaal als je controle wilt hebben op verbruik (denk bijvoorbeeld aan een abonnement voor je kinderen; wil je dat zij een negatief saldo mogen hebben?).

Het prepaid product van Simyo is dus niet prepaid. Uit de verschillende reacties en het programma Radar blijkt dat Simyo niet in staat is om realtime het tegoed bij te houden. Ah, dat zal dan dus de reden zijn waarom klanten een negatief saldo kunnen krijgen!

Wil je overstappen naar een provider met een echte prepaid oplossing? Je kunt Simyo dan eenvoudig opzeggen via opzeggen.nl.

Heb je bovenstaande situatie zelf ook meegemaakt? We lezen ook verschillende reacties op het Simyo forum dat hier coulant mee wordt omgegaan. Dit zou kunnen betekenen dat het negatieve saldo door Simyo wordt aangevuld.

Hoe is het afgelopen met de Simyo klant uit onze post? Simyo geeft aan het bedrag van 54 Euro terug te zullen storten. Dit kan echter wel ‘een paar weken’ duren. Jammer, maar wel netjes dat het bedrag wordt vergoed. Er wordt wel expliciet bij gemeld dat dit een éénmalige coulance is. Geadviseerd wordt om de Internet module uit te schakelen…

Ons advies? Tevreden zijn over de afhandeling door Simyo, maar ook direct serieus kijken naar alternatieven. Zelf gebruiken wij een Sim Only abonnement van Hollandsnieuwe. Wel een vast bedrag per maand (dus geen prepaid, maar wel een laag bedrag) maar met een laag tarief per SMS, minuut of MB en allemaal uit één bundel. Dat bevalt goed (tot nu toe).

Comments on this entry are closed.