GreenOnline maakt gebruik van diensten CM.com

In 2022 werd ons duidelijk dat we meer rechtstreeks moeten communiceren met onze eindgebruikers. Tot 2022 (vanaf 2011) hebben we dit nooit gedaan en was onze insteek; consumenten gebruiken onze dienst om iets op te zeggen en that’s it. Zodra wij dat geregeld hebben en we geen vragen meer verwachten van de eindgebruiker, verwijderen we alle gegevens en hoort een gebruiker nooit meer iets van ons. Uiteraard tot de volgende opzegging.

In 2022 werd dit gedachtengoed ingehaald door veranderende marktomstandigheden. Onze gebruikers werden steeds meer (en beter) verleid door onze concurrenten om gebruik te maken van alternatieve diensten. Daar is natuurlijk niets mis mee, wanneer de betreffende dienst doet wat zij moet doen. Helaas is de markt in Nederland nog wat onvolwassen. Misleidende websites betalen simpelweg meer aan Google Adwords en weg zijn onze eindgebruikers. Niet om elders een vergelijkbare dienst af te nemen, maar om elders in een fuik van misleiding en hoge kosten te belanden. En aangezien onze tarieven niet de ruimte bieden om hoog in te zetten bij Google Adwords en juist deze tarieven leidend zijn voor Google (en dus niet de klantervaring van de consument), werd het tijd voor ons om van strategie te wijzigen.

Vandaar dat wij sinds vorig jaar met onze eindgebruikers in contact blijven. Om ervoor te zorgen dat we dit efficiënt en volgens de regels doen, hebben wij gekozen om te werken met de Marketing Cloud van CM.com. Met dit platform kunnen we snel en eenvoudig communiceren met onze eindgebruikers en kunnen ontvangers van de berichten er eenvoudig voor kiezen om zich uit te schrijven wanneer ze geen behoefte hebben aan onze berichten.

Wil je meer lezen over onze samenwerking met CM.com? Dat kan via CM.com en GreenOnline werken samen.

Comments on this entry are closed.