Numan Assurantieadviseurs opzeggen zegt het complete verzekeringspakket op van een klant die in 7 jaar tijd 11 claims indient. De klant is reeds 20 à 25 jaar klant. Als reden wordt opgegeven ‘het schadeverloop op uw verzekeringen’. De verzekeringen worden direct beëindigd, zonder een waarschuwing vooraf aan de klant vanuit de gevolmachtigde.
De klant gaat – verstandig – naar het Kifid voor hulp. Deze oordeelt uiteindelijk dat Numan onjuist handelt. De opgegeven reden staat in de algemene voorwaarden niet als reden voor beëindiging. Daarnaast oordeelt het Kifid dat de klant met een probleem wordt opgezadeld door de gevolmachtigde, aangezien het aangaan van een nieuwe verzekering elders ook niet makkelijk zal zijn; daar moet tenslotte opgegeven worden of de klant eerder is geweigerd of een verzekering door de verzekeraar of tussenpersoon is opgezegd.
Uiteindelijk moet Numan de klant nieuwe polissen sturen en mag zij de relatie met de klant niet beëindigen met de door haar opgegeven reden.
Bron: AM:WEB
Comments on this entry are closed.