Tijd voor een pluim voor verzekeraars!

Berichten over opzeggen zijn vaak wat negatief; organisaties waar je moeilijk kunt opzeggen, opzeggingen die niet (goed) in behandeling worden genomen, contracttermijnen die nog niet zijn afgelopen en ga zo maar door. Tijd om eens een positief bericht te plaatsen over opzeggen dus!

Via opzeggen.nl worden dagelijks zo’n 800 contracten, abonnementen, lidmaatschappen en donaties opgezegd. En dat gaat meestal gewoon goed. Bij verzekeraars merken we dat er nog wel eens iets minder goed gaat. Dat ligt zeker niet altijd aan de verzekeraar, de opzegger kan ook een foutje gemaakt hebben bij het aanleveren van de noodzakelijke informatie.

Tot onze grote vreugde merken we steeds meer dat verzekeraars behulpzaam zijn bij opzeggingen. Zodra wij contact met ze opnemen over een opzegging die niet (goed) is afgehandeld, dan wordt de opzegging in bijna alle gevallen alsnog doorgevoerd op de door de opzegger gewenste (en oorspronkelijk opgegeven) datum. Hoe goed is dat?

blije klanten zijn goede klanten!

Vandaar dat we een pluim willen geven aan alle verzekeraars die begrijpen hoe je met opzeggingen moet omgaan. Er vertrekt weliswaar een klant, maar deze klant vertrekt met een goed gevoel. En geloof ons, dat goede gevoel wordt door de klant echt wel gedeeld met haar of zijn omgeving. En dat levert de verzekeraar naar de toekomst toe weer commerciële kansen.

Comments on this entry are closed.