Pretium Telecom, begin er niet aan

Welke organisatie probeert opzeggingen zoveel mogelijk tegen te werken? Pretium.

Over welke organisatie horen wij de meeste klachten? Pretium.

Welke klachten zijn het meest schrijnend? Klachten over Pretium.

Ooit was Pretium Telecom een agressief verkopende organisatie. En als je vervolgens wilde opzeggen, dan was dat moeilijk, erg moeilijk. Tegenwoordig is Pretium Telecom niet alleen een agressieve verkoper, maar ook een organisatie met een zeer agressief retentiebeleid. Opzeggen van een Pretium abonnement is echt lastig.

Begin 2020 begonnen we het te merken. Klanten kregen brieven van Pretium waarin werd aangegeven dat zij geen opzeggingen via opzeggen.nl konden accepteren, aangezien de opzegger niet geïdentificeerd kon worden als de contracthouder. Nou is dat risico natuurlijk veel groter wanneer een opzegging wordt verstuurd naar klantenservice@pretium.nl, aangezien opzeggers via opzeggen.nl een betaling doen en dus traceerbaar zijn, maar daar had Pretium geen boodschap aan.

We willen opzeggers graag helpen. Vandaar dat we een extra optie hebben toegevoegd voor Pretium. Bij de opzegging moet een ID worden toegevoegd. Zo kan Pretium zonder enige twijfel vaststellen dat de opzegging correct is en verwerkt moet worden. Eigenlijk was daarmee onze opzegservice betrouwbaarder dan het e-mailadres van Pretium!

Maar Pretium zou Pretium niet zijn als ze ook daar weer iets op zouden vinden. Nu ontvangen opzeggers een andere brief. Niet meer een brief waarin staat dat Pretium ‘helaas’ de opzegging niet in behandeling kan nemen, maar een brief waarin staat dat ze opzegging nog niet kunnen verwerken omdat ze eerst echt zeker willen zijn dat de opzegger beseft wat de gevolgen kunnen zijn. Is er bijvoorbeeld een alarmsysteem gekoppeld aan het nummer? Of zijn er nog andere belangrijke redenen waarom een klant toch vooral niet op moet zeggen bij Pretium? Wat een ‘zorgvuldigheid’ van de kant van Pretium!

Ook hier helaas weer weinig kans op een dialoog. We gaan weer met onze advocaat om tafel om een plan de campagne op te stellen. En, wie weet, gaat deze organisatie (die bij onze gebruikers met grote afstand de grootste ergernis oproept) haar leven beteren en kunnen klanten straks niet alleen heel eenvoudig klant worden, maar ook heel eenvoudig opzeggen.

 

Comments on this entry are closed.