NS weigert opzegging omdat deze ‘te vroeg’ zou zijn

Een abonnementhouder deelt zijn verhaal met de rubriek ‘van het kastje naar de muur’ van De Volkskrant. Vier maanden voor het aflopen van zijn dalvoordeel-abonnement meldt de abonnementhouder de NS dat hij ervan af wil. Echter, de NS meldt dat dit nog niet kan, omdat de einddatum te ver weg is. Dat, beste NS, is volgens ons geen juridisch houdbaar argument (NS is daar niet uniek in, zoals je onder meer kunt lezen in een eerder blog artikel over KPN).

NS opzeggen

Nadat de abonnementhouder toch deze horde weet te nemen, werpt de NS de volgende drempel op; het abonnement is pas definitief opgezegd als hij het abonnement van zijn OV-chipkaart verwijdert bij een automaat of een ophaalpunt (hoe moeilijk kun je opzeggen maken!). Aangezien de NS klant op Bali verblijft, is dat geen optie. Uiteindelijk (en na lang aandringen) blijkt het toch mogelijk om het abonnement van de chipkaart te verwijderen. NS geeft zelfs aan dat zij deze ‘service’ zal invoeren voor iedereen die niet in staat is om naar een laad- of ophaalpunt te gaan.

Uiteindelijk erkent NS ook dat er een fout is gemaakt door de klantenservice. Een abonnement kan nooit te vroeg worden beëindigd.

Eenvoudig je NS abonnement opzeggen? Dat regel je eenvoudig en snel via opzeggen.nl!

Comments on this entry are closed.