Mastercard past beleid aan inzake gratis proefperiode

Ga je ook wel eens akkoord met een gratis proefperiode? En  vergeet je dan vervolgens om op tijd op te zeggen? Dit is natuurlijk precies waar de aanbieder van een gratis proefperiode op hoopt. Als een aanbieder het doet om de consument te overtuigen van de dienst of het product, dan zou een proefperiode zonder automatische betaalde verlenging immers volstaan.

opzeggen mastercard

Mastercard heeft vandaag aangekondigd hier iets tegen te willen doen. Wanneer een aanbieder gebruik wil maken van de mogelijkheid om de consument na afloop van de gratis periode via Mastercard te gaan incasseren voor de pre gratis periode, dan moet deze aanbieder aan nieuwe regels gaan voldoen. Zo moet de aanbieder nogmaals duidelijk via bijvoorbeeld een e-mail laten weten per wanneer de betaalde periode ingaat én moet de aanbieder daarbij duidelijk aangeven hoe de consument de dienst of het product kan opzeggen. Dat klinkt als een oplossing. Wij vermoeden dat Mastercard veel klachten heeft ontvangen van haar klanten over de gratis proefperiode met automatisch betaalde verlenging.

Wie volgt het goede voorbeeld van Mastercard?

Comments on this entry are closed.