Klacht indienen bij Consuwijzer werkt

Consuwijzer heeft in 2016 maar liefst 57.000 meldingen via telefoon en schriftelijk ontvangen van consumenten over oneerlijke of onjuiste handelspraktijken. Steeds meer consumenten weten hun weg dus te vinden wanneer ze onjuist behandeld worden door organisaties en dat is een goede ontwikkeling!

De meest populaire onderwerpen gingen over incassobureau’s, het voorkomen van vervolgzendingen, het opzeggen van een contract of abonnement, rechten bij koop op afstand en het terugsturen van ondeugdelijke producten.

klacht en opzeggen

Wordt er iets gedaan met de klachten? Jazeker, in 2016 zijn verschillende boetes uitgedeeld aan organisaties, onder meer aan een reisorganisatie die lageren prijzen hanteerde dan in werkelijkheid in rekening werden gebracht en aan webwinkels die onvoldoende geld teruggaven bij annulering of retourzending. De hoogste boete in 2016 werd opgelegd aan twee huurbemiddelaars die misleidende informatie en voorwaarden gaven.

De meeste meldingen in 2016 werden gedaan over internetwinkels, telecombedrijven en energiebedrijven.

Comments on this entry are closed.