Kifid – Klachtinstituut Financiële Dienstverlening

Een instituut dat iedere consument moet kennen, het Klachtinstituut Financiële Dienstverlening, kortweg Kifid.

Bij het Kifid kunnen consumenten terecht met een klacht over een financiële dienst, bijvoorbeeld een hypotheek of een verzekering. Het Kifid beoordeelt de klacht en, wanneer zij deze in behandeling nemen, proberen zij te bemiddelen tussen de consument en de dienstverlener.

Hulp tegen ABN AMRO

Helpt dit? Een simpel JA volstaat. En we spreken uit ervaring. Een discussie met ABN AMRO werd snel en eenvoudig opgelost door tussenkomst van het Kifid. En ja, er is eerst geprobeerd met ABN AMRO rechtstreeks contact te krijgen en nee, dat lukte niet. Ook een ingediende klacht bij ABN AMRO resulteerde slechts in een ontvangstbevestiging en verder een lange, lange stilte. Door bemiddeling van het Kifid werd direct door ABN AMRO een acceptabel voorstel gedaan. Dat zij in haar verweer aangaf dat haar eigenlijk geen blaam treft, dat hebben we snel losgelaten (waarom een discussie aangaan die tot niets zal leiden). Kortom, onze conclusie is dat het Kifid een zeer welkom instituut is voor (hulp aan) consumenten!

 

Comments on this entry are closed.