5 miljoen internetklanten mogen volgende maand hun contract opzeggen

Per 1 juli verhogen een aantal grote internetaanbieders hun prijzen. Aanbieders als KPN, Telfort, XS4ALL, Online en Ziggo hebben allemaal een verhoging van hun tarieven aangekondigd.

contract_verscheuren

Dit kan leiden tot een grote overstap golf. Consumenten mogen immers bij een prijsverhoging het contract opzeggen. Of dit in de praktijk ook daadwerkelijk gaat gebeuren is zeer de vraag; de prijsverhoging is vaak enkele Euro’s en consumenten vinden het nogal een rompslomp om over te stappen naar een andere aanbieder. Breedbandwinkel.nl adviseert bijvoorbeeld om geen gebruik te maken van de overstapservice van de nieuwe provider; dit zou toch kunnen leiden tot boete voor de resterende tijd van het contract. Het advies luidt dan ook om het contract bij de oude leverancier zelf op te zeggen om de boete te voorkomen. Geef bij de opzegging ook duidelijk aan dat het een opzegging betreft op basis van de aangekondigde prijsverhoging (en dat je daar dus niet mee akkoord gaat).

In de aankondiging van de nieuwe tarieven geven de providers ook aan dat er kosteloos opgezegd kan worden. KPN bijvoorbeeld heeft in de aankondiging van 13 mei haar klanten inzicht gegeven in de specifieke prijsstijgingen en daarbij de mogelijkheid gecommuniceerd om tot 4 juli via 0800-0402 kosteloos op te zeggen.

 

Comments on this entry are closed.