Wie adviseert de consument het best wanneer het gaat over opzeggen?

De opzegmarkt (voor zover deze bestaat) kent roerige tijden. Met de toetreding van misleidende partijen als opzeggenbij.nl en xpendy.com, schieten steeds meer organisaties in een rare defensieve houding. Consumenten moeten namelijk echt geen gebruik maken van opzegservices, want die zijn er alleen maar om de consument (nog) meer geld afhandig te maken. Opzeggen.nl is klaarblijkelijk ‘opeens’ een geldwolf zoals de boefjes van opzeggenbij.nl en xpendy.com. En bedankt, daar gaan 12 jaren van eenvoudig opzeggen voor consumenten, met een 9.2 uit 10 review score. Zo makkelijk gaan partijen als Kassa, Consumentenbond, Linda, Plan Nederland en vele anderen om met berichten uit de markt over een paar misleidende diensten. Iedereen die werkzaam is in de opzegmarkt (daar istie weer) moet met pek en veren de straten over.

O ja, en wat is de oplossing van al deze partijen die moord en brand schreeuwen? Beste consument, maak geen gebruik van een opzegservice (deze schijnen allemaal hetzelfde te zijn) maar zeg rechtstreeks op bij de betreffende organisatie. En o ja, een paar maanden geleden werd daar nog voor gewaarschuwd, dat dit zo complex wordt gemaakt…

Wij zijn vooral onder de indruk van onze Duitse buren. Hier geen moord en brand schreeuwende partijen die vergeten om wat dieper te graven om echt een mening te kunnen vormen. Nee, in Duitsland wordt én de consument beter beschermd (een opzegknop op de homepage van organisaties is verplicht, hoe handig is dat wel niet voor consumenten!), worden opzegdiensten goed in de gaten gehouden en zijn er zelfs vergelijkers die de verschillende diensten met elkaar vergelijken. Aangezien in Nederland organisaties dat iets teveel werk vinden, hebben wij besloten dit maar zelf te gaan doen.

Binnenkort in deze blog; een overzicht van de verschillende opzegservices in Nederland, met tarieven, review scores, inzicht in de mensen achter deze diensten en nog veel meer!

Comments on this entry are closed.