Een dringende oproep aan Trustpilot – kunnen jullie reviews koppelen aan juiste opzegservice?

Reviews. In de basis een mooi instrument om te bepalen of je een dienst – laten we als voorbeeld een opzegservice nemen – met een gerust hart kunt gebruiken. En stel nou dat een specifieke opzegservice – laten we als voorbeeld opzeggen.nl nemen – bij Kiyoh komt tot een gemiddelde score van een 9.2 op basis van 4.990 reviews. Is dat betrouwbaar? Wij denken van wel.

Maar opzeggen.nl uit ons voorbeeld maakt gebruik van Kiyoh, en dus niet van Trustpilot. Maar bij Trustpilot kunnen mensen wel een review achterlaten over opzeggen.nl. Helemaal niets mis mee.

Stel nu eens dat er opzegservices starten die het wat minder nauw nemen met ethiek en de service meer zien als een manier om snel geld te verdienen. Laten we deze services voor het idee eens mijnopzeggingen.nl of opzeggenbij.nl noemen. En laten we er eens vanuit gaan dat deze services 30 Euro in rekening brengen zonder dat dit expliciet kenbaar wordt gemaakt. Wij kunnen ons wel voorstellen dat gebruikers hier erg boos van worden, zeker als er ook nog eens gedreigd wordt met een incassobureau.

Team Rachel en Raymon hebben gebruik gemaakt van de opzegservice van opzeggenbij.nl. De review is ook keurig voor deze organisatie geplaatst bij Trustpilot. Helaas noemen ze in het bericht opzeggen.nl, een dienst waar ze geen gebruik van hebben gemaakt, waar ze gerust op de koffie mogen komen en het meest belangrijke, een service die nooit werkt met incassobureau’s.

 

Wat wij wel erg jammer vinden, is dat gebruikers van fictieve opzegservices als mijnopzeggingen.nl en opzeggenbij.nl in hun boosheid niet meer kijken welke service zij gebruikt hebben, maar er direct met gestrekt been ingaan bij de opzegservice uit ons voorbeeld (opzeggen.nl).

Bert heeft ook gebruik gemaakt van opzeggenbij.nl. Maar de review is helaas geplaatst bij Trustpilot onder de organisatie opzeggen.nl. Maar opzeggen.nl vraagt slechts 2,99 Euro voor het regelen van een opzegging. En opzeggen.nl werkt dus niet met incassokosten. Sterker, wij hanteren altijd ‘niet tevreden, geld terug’. En we zijn gewoon bereikbaar en helpen onze gebruikers graag verder als er vragen zijn.

 

Ben je van mening dat je bent opgelicht? Laat het dan vooral weten aan de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Als zij voldoende meldingen ontvangen, dan ondernemen ze actie en wijzen ze diensten erop de aanpak te wijzigen.

Wil je andere mensen waarschuwen voor diensten waar een luchtje aan zit? Doe dat vooral, maar doe dat aub wel over de juiste organisatie. Wanneer je dit doet over een andere organisatie, dan breng je die organisatie schade toe en dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Opzeggenbij.nl op Trustpilot

Mijnopzeggingen.nl op Trustpilot

Comments on this entry are closed.